کلبه ی درویشی

آمده ام اینجا تا دمی بیاسایم

کلبه ی درویشی

آمده ام اینجا تا دمی بیاسایم

آهای طبیعت ! چیکار کنم ؟ ( ۲)

حالا اگه نوبتی هم باشه نوبت کسی نیست , جز گل زیبای آفتابگردون . 

روی گل آفتابگردون در روز مثل  چشمای یه عاشق همواره معشوقشو دنبال میکنه , و وقتی خورشید به سمت افق میره , سرشو میندازه پایین و تا فرداش که خورشید بالا بیاد , آسمونو نگاه نمیکنه . به این هم توجه کنید که ستاره ها تا صبح براش چشمک میندازن ولی آفتابگردون هرگز به اونها توجهی نمیکنه .  

بله درسته , گل آفتابگردون سزاوارترین فرد برای نوبل وفاداری است .  

بیاید همه مثل گل آفتابگردون عاشق باشیم که به قول یکی از دوستان , عاشقی شرطی است برای آدمی . 

و اگه به کسی دست برادری میدیم تا آخرش پاش بمونیم . (قابل توجه بعضیا(خیلی ها)) 

تا به حال به رودخونه ها توجه کردید ؟ به نظر شما چرا همشون در آخر به دریا یا بهتر بگم هدفشون میرسن ؟ 

به نظر شما این به خاطر زندگیه هدفمندشون نیست ؟ 

اونها همیشه تو راه درست قدم میزارن , و هیچ وقت به بیراهه نمیرن . 

امیدوارم بتونم مثل اونها باشم تا منم به اهدافم تو زندگی برسم . (قابل توجه خودم) 

حالا بیاید به طبیعت اطرافمون یه نگاهی بندازیم . چه چیز نظرتون رو برای الگو برداری جلب میکنه؟ 

آسمان ؟ دریا ؟ جنگل ؟ آب ؟ خاک؟ 

من از این قضیه به یه نتیجه ی بزرگ رسیدم .  که خلقت این دنیا تمام و کمال رو اصول و حساب بوده , و خدای عزیز , راه و رسم آدمیت رو جلوی چشم هر بنی بشری قرار داده . 

فقط کافیه چشمامون رو بیشتر باز کنیم و اطرافمون رو بهتر ببینیم . این بهترین راه برای پیشرفت تو هر زمینه ای میتونه باشه . 

البته این نظر منه , و ممکنه درست و یا غلط باشه .   

به هر حال برای من خیلی جالبه که تو دنیای ما هر پدیده و حتی هر حیوانی نماد یک , خلق و خوی , خوب یا بده . 

مورچه نماد سخت کوشی , شامپانزه نماد وفاداری , آسمان نماد عطوفت , کوه نماد استقامت و آب نماد پاکی  و . . . 

من خودم به نوبه ی خودم سعی میکنم از این الگو ها به بهترین شکل استفاده کنم . 

و از خدا میخوام که فکر و ذهن منو برای شناخت خودش پویاتر از قبل کنه .

نظرات 1 + ارسال نظر
محمود 20 - مرداد‌ماه - 1388 ساعت 11:47 http://smba.blogfa.com

سلام وبلاگ جالبی داری موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد